Bel voor een afspraak 085 025 0005

Social Toolkit APP

STAPP is speciaal ontwikkeld om iedereen die actief is binnen het sociaal domein te helpen in hun dagelijks werk. Registratie is geen doel op zich, cliënten optimaal ondersteunen is dat wel! Het is met recht een 'sociaal toolkit' en werkt als gereedschap. Je kan het gebruiken zoals het jou uitkomt. Geen verplichtingen, maximaal flexibel. Het gaat om het 'verhaal' van de mens tegenover je. En hoe het contact precies zal verlopen, is onvoorspelbaar en uniek. STAPP is daarvoor gebouwd.

 

 

Altijd en overal inzicht in wat je op dit moment doet en hebt gedaan. Een helder dashboard en informatie als je dat nodig hebt, altijd en overal. STAPP houdt het voor je bij en laat je aanpassen en aanvullen waar en wanneer jij dat wil. Er worden verschillende werkvormen, methodieken en strategieën ondersteund, de inrichting is aanpasbaar op elke situatie.

 

 

STAPP bepaalt het proces niet voor jou, dat bepaal jezelf. Het contact met iemand, of het verloop daarna, is immers altijd anders. En terwijl je aan de slag bent, werk je gegevens bij en ontstaat er informatie. Deze is in te zien voor jezelf, voor de cliënt (als je daarvoor kiest), voor collega's en partners als je dat instelt en er zijn een aantal standaard overzichten en rapportages beschikbaar in STAPP.

Bij het opstarten van STAPP krijg je een persoonlijk dashboard te zien. Dit geeft een helder overzicht van al jouw actieve trajecten, ook op de kaart. Verder zie je openstaande acties en krijg je realtime informatie over je caseload en verdeling. Zo werkt STAPP zelfsturend en kan je snel aan de slag. Met een handige menustructuur en rechtermuisknop functionaliteit werk je eenvoudig je trajecten of andere gegevens bij. Wanneer en waar jij dat wil.

Persoonlijk dashboard

Overzicht & Inzicht

Als medewerker hou je makkelijk overzicht over alle openstaande plannen, activiteiten en contacten. Maar ook als leidinggevende kan je eenvoudig inzicht houden in caseload en voortgang. In STAPP zitten al een aantal standaard overzichten en rapportages, in tabelvorm, als grafiek of als geo-overzicht. Informatie kan eenvoudig per doelgroep getoond of afgeschermd worden met een praktisch rol- en toegangsmodel.

 

 

Rapportages worden voorzien van logo en adres van de organisatie en kunnen altijd geëxporteerd worden, in .pdf, docx, of als .xlsx voor verdere analyse of bewerking. Zo is het met een druk op de knop mogelijk om medewerkers, leidinggevenden en opdrachtgevers te voorzien van relevante informatie. Met zelf in te stellen filters kunnen delen van de beschikbare gegevens worden geselecteerd. Ook is het mogelijk om overzichten te creëren van datum tot datum, met beginstand, in- en uitstroom en eindstand.

 

 

STAPP is gemaakt om maximaal tijd over te houden voor het echte werk en dus aandacht voor de mensen om wie het gaat. Daarnaast maakt het eenvoudig terugkoppeling en verbetering mogelijk. Dit geeft ruimte voor vertrouwen, omdat steeds inzichtelijk is voor alle lagen wat er gebeurt.

Software als service

STAPP is meer dan software. Het is een middel dat bijdraagt aan een doel. Bij de implementatie gaat de aandacht dan ook vooral uit naar de processen, werk- en denkwijze van de organisatie. ArgoNexus ondersteunt bij dit hele proces en ondertussen wordt STAPP vanaf dag één beschikbaar gesteld en samen ingericht. Ondertussen worden key-users opgeleid, zodat zij collega's kunnen instrueren. En dat in slechts 2 sessies. Intuïtief en snel.

 

 

STAPP is betrouwbaar, veilig en voldoet vanzelfsprekend aan gebruikelijke eisen en de AVG. De gegevens worden in Nederland opgeslagen. Er wordt gebruik gemaakt van een applicatie, dus niet van een browser en dat is een bewuste keuze. Deze oplossing is veel veiliger, maar  nog belangrijker, veel functioneler door de mogelijkheden van Windows en interactie met Office.

 

 

De applicatie maakt verbinding met een database in de zogenaamde cloud, waar alle gegevens veilig en eenduidig worden opgeslagen. Zodra de applicatie sluit, blijven er geen gegevens achter op plaatsen waar je dat niet wil. Alle handelingen kunnen binnen STAPP zelf worden uitgevoerd. Dat scheelt tijd en verkleint de kans op datalekken.

Ontwikkeling van STAPP

Wensen vanuit het werkveld om mobieler en flexibeler te werken, vormen de basis voor de ontwikkeling van STAPP. Zowel klanten als professionals zijn nauw betrokken geweest en zullen dat ook altijd blijven. Het Sociaal Domein is en blijft in beweging en samen kunnen we de functies binnen STAPP verbeteren en uitbreiden. Maatwerk is mogelijk, maar wordt zoveel mogelijk generiek gemaakt, zodat alle klanten daar voordeel van hebben. Zo ontwikkelen we STAPP gezamenlijk tegen lagere kosten.

 

Vanuit praktijkkennis is nagedacht over hoe de klant zoveel mogelijk zelf regie en inzicht kan houden. Dit is uitgewerkt in de mogelijkheid voor klanten om zelf hun gegevens, plannen en acties in te zien. Er wordt gewerkt aan de optie voor  klanten om zelf aan te geven wie of welke organisatie de gegevens ook mag inzien. Zo wordt het nog makkelijker samenwerken, over grenzen heen.

 

In 2019 zal STAPP worden uitgebreid met een module voor vrijwilligers, inclusief zoekfunctie, om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Tevens worden hierbij de mogelijkheden voor relatiemanagement (CRM) verder uitgebreid in combinatie met de module buurtbemiddeling.

Klanten & ervaringen

STAPP groeit, zowel qua mogelijkheden als qua gebruikers. Geen enkele situatie van samenwerking binnen het Sociaal Domein is gelijk in Nederland, maar dat is voor STAPP geen enkel probleem. Samenwerking is eenvoudig mogelijk, als het nu gaat om één organisatie of om meerdere onderdelen of partners.

 

Klanten van ArgoNexus zijn ondermeer: Perspectief Zutphen, GGZ ondersteuning Utrecht, Welsun Landgraaf, Gemeente Haarlem, De Basisz Zeewolde, Carrefour Emmeloord, CMMW Brunssum en de Gemeente Noordoostpolder. Een grote diversiteit in aandachtsgebieden, samenwerkingsvormen en omvang, maar het past allemaal prima in STAPP.

 

 

We brengen je graag in contact met onze klanten en ambassadeurs, neem hiervoor contact met ons op en we zoeken een passende situatie en inrichting op. Hier alvast enkele ervaringen vanuit het werkveld en de bestuurlijke laag.

 

 

Wethouder: "De tool ondersteunt de werkers om samen met de klant in actie te komen en stelt mij in de gelegenheid om resultaten en prestaties van de sociale wijkteams goed te volgen."

 

Sociaal werker: "STAPP volgt naadloos de manier waarop ik werk. Ik kan op een eenvoudige manier, altijd en overal samen met de klant aan de slag. De tijd die ik kwijt ben aan registratie is tot een minimum beperkt."

info@argonexus.nl   085 025 0005

© ArgoNexus 2019